Wielkopolska doczeka się kolejnego ważnego projektu infrastrukturalnego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała wykonawców na kluczowy odcinek trasy Konin-Kokanin o długości 43 kilometrów. Ta inwestycja jest istotnym elementem rozbudowy sieci drogowej w regionie.
Struktura projektu i podział ról
Rozbudowa trasy została zaplanowana w trzech etapach: Konin – Rychwał, Rychwał – Zbiersk oraz Zbiersk – Kokanin. Każdy z nich będzie realizowany przez inne przedsiębiorstwo, co jest częścią strategii „projektuj i buduj”. Obecnie GDDKiA oczekuje na ewentualne odwołania związane z rozstrzygnięciem przetargu, które mogą wpłynąć na harmonogram realizacji.
Harmonogram i fazy realizacji
Według Aliny Cieślak, rzeczniczki poznańskiego oddziału GDDKiA, umowy z wykonawcami powinny zostać podpisane jeszcze w bieżącym roku. Plan zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w pierwszej połowie 2027 roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowa trasa powinna być dostępna dla kierowców w drugiej połowie 2029 roku.
Finanse i specyfikacja techniczna
Budżet na realizację tej inwestycji wynosi ponad 1,2 miliarda złotych. Trasa zostanie zaprojektowana jako dwujezdniowa droga główna ruchu przyspieszonego, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Projekt stanowi część większej inicjatywy – Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, obowiązującego do 2030 roku.
Znaczenie dla regionu
Przebudowa drogi krajowej nr 25, której częścią jest odcinek Konin-Kokanin, ma kluczowe znaczenie dla Wielkopolski. Usprawnienie infrastruktury transportowej przyczyni się do wzrostu gospodarczego regionu, poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz zwiększenia komfortu podróżowania.