W styczniu tego roku do Poznania dotarł pierwszy tramwaj z Bonn, inicjując proces dostosowywania go do lokalnych standardów. Prace nad pojazdem obejmują modyfikacje wnętrza oraz malowanie w barwy MPK Poznań. Oczekuje się, że pod koniec września tramwaj ten odbędzie swój premierowy kurs po ulicach miasta.
Dlaczego Poznań zdecydował się na używane tramwaje?
Zakup używanych tramwajów z Niemiec wywołał wiele emocji i kontrowersji. Choć niektórzy krytykują tę decyzję, podkreślając, że miasto mogło inwestować w nowoczesne pojazdy, inni widzą w tym strategiczny krok. Radna Klaudia Strzelecka z Prawa i Sprawiedliwości wyraziła obawy, że to zmarnowana szansa na zakup nowoczesnych maszyn. Mariusz Wiśniewski, wiceprezydent Poznania z Koalicji Obywatelskiej, wskazuje jednak, że takie działania przyczynią się do wymiany starszych, wysokopodłogowych tramwajów na bardziej dostępne dla pasażerów pojazdy z niską podłogą.
Plany MPK na przyszłość
MPK Poznań rozszerza swoją flotę nie tylko o używane tramwaje z Bonn, ale również o nowe modele. Przewoźnik zamówił 30 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma, które będą dwukierunkowe, co zwiększy ich funkcjonalność w miejskiej infrastrukturze. Taka różnorodność w taborze ma na celu poprawę jakości transportu publicznego i zwiększenie komfortu podróży dla mieszkańców.
Podsumowując, choć decyzja o zakupie używanych tramwajów spotkała się z mieszanymi opiniami, jest elementem szerszej strategii mającej na celu unowocześnienie transportu publicznego w Poznaniu. Dzięki temu miasto dąży do stworzenia bardziej efektywnego i przyjaznego systemu komunikacji dla swoich mieszkańców.